آشنایی با انواع فیلترهای صنعتی

فیلتر‌های صنعتی نقش مهمی در بهبود کیفیت هوا، آب، و سایر محیط‌ها دارند.

استاندارد تهویه صنعتی برای ماشینکاری

هدف اصلی ماشین‌کاری فلز، تکمیل قطعات ناهمواری است که توسط فرآیندهای دیگر تشکیل شده‌اند، تا ابعاد خاصی داشته باشند. تکمیل و شکل دهی را می توان با انواع ابزارهای برش مانند اره، سوهان و قطعات ابزار سمباده شکل که در وسایلی با درایوهای ثابت یا متحرک نگهداری می شوند، انجام داد.

استاندارد تهویه صنعتی با هواگذر کم و سرعت بالا

سیستم تهویه با حجم جریان هوای (دبی) کم-سرعت بالا یک کاربرد منحصر بفرد از تهویه می باشد که از حجم کمی از هوا با سرعت بالا برای کنترل گرد و غبار ناشی از ابزارهای دستی قابل حمل و عملیات ماشینکاری به کار می رود.

استاندارد تهویه صنعتی برای هود آزمایشگاهی

روش اولیه کنترل آلاینده ها در آزمایشگاه، استفاده از هودهای آزمایشگاهی است. این مطلب اطلاعاتی در مورد هودهای آزمایشگاهی شامل کابینت‌های زیست ایمن، میز‌های تمیز و سایر سیستم‌های تهویه داخلی موجود در آزمایشگاه گسترش می‌یابد.

استاندارد تهویه (VS)آشپزخانه صنعتی و رستوران

هدف از سیستم تهویه برای تجهیزات آشپزخانه کنترل گرما، دود، بو، رطوبت و بخار چربی است که توسط تجهیزات پخت و پز یا ظرفشویی در فضا منتشر می شود. هدف دیگر سیستم تهویه کنترل آلاینده های ناشی از احتراق مرتبط با منابع گرماییست که به طور جداگانه یا از طریق خود هود تخلیه می شود.

استاندارد تهویه برای عملیات روی سیلندر های گاز

سروکار داشتن با سیلندرهای گاز در فرآیندهای صنعتی ، نیازمنـد توجـه خاصی می باشـد. علاوه بر مشکلات بالقوه حمل و نقـل و استفاده از سیلندرهای گاز فشرده ، گاز درون سیلندرها نیز می تواند از طریق نشتی شیرها و اتصالات به بیرون فرار کند .

آيين‌نامه‌ و مقررات‌ حفاظتي‌ ساختمان‌ كارگاه‌ها

به‌ استناد ماده‌ 48 قانون‌ كار مصوب‌ سال‌ 1338 مجلسين‌ شوراي‌ ملي‌ و سنا شخصيت‌هاي‌ حقيقي‌ يا حقوقي‌ كه‌ بخواهند كارگاه‌ جديدي‌ احداث‌ نمايند و يا كارگاه‌هاي‌ موجود خود را توسعه‌ دهند مكلف‌ اند قبل‌ از شروع‌ بكار برنامه‌ و نقشه‌هاي‌ ساختماني‌ و طرحهاي‌ مورد نظر را با توجه‌ به‌ مقررات‌ اين‌ آيين‌نامه‌ تهيه‌ و براي‌ تصويب‌ به‌ وزارت‌ كار ارسال‌ دارند.

آيين‌نامه‌ حفاظت‌ و بهداشت‌ عمومي‌ در كارگاه‌ها

كليه‌ كارگاه‌هاي موجود و كارگاه‌هايي‌ كه‌ در آتيه‌ تاسيس‌ مي‌شوند بايد مقررات‌ عمومي‌ مربوط‌ به‌ حفاظت‌ و بهداشت‌ كار را كه‌ در اين‌ آيين‌نامه‌ مقرر مي‌شود طبق‌ ماده‌ 48 قانون‌ كار رعايت‌ نمايند.

استاندارد تهویه VSبرای فعالیت های ذوب و ریخته گری

فعالیت های ذوب و ریخته گری شامل بهره برداری های مختلفی می گردند که در سایر صنایع نیز متداول هستند. برخی از این فعالیت ها در بخش های زیر پوشش داده شده اند:
ماشین کاری

استاندارد تهویه (VS) تخلیه و پرکردن مواد

استاندارد تهویه (VS) اتاق تمیز (Cleanroom)

استانداردE209 فدرال ایالات متحده، کلاس هایی از تمیزی هوا برای سطوح آلاینده های هوابرد در اتاق های تمیز (اتاق ایزوله) و نواحی تمیز منتشر می نماید.(جدولVS10) این استانداردها، شیوه ارزیابی و پایش تمیزی هوا را توصیف می کنند. این استانداردها همچنین عوامـل موثر دیگر بر کنتـرل آلاینده های هوابرد را نیز پوشـش می دهند.

ارسال شده در : VS

استاندارد تهویه (VS) برای فرآیندشارژ باطری

شارژ باتری

صنایعی که از باطری های قابل شارژ استفاده می کنند، رفته رفته کاربری رو به رشـد مانند کاربردهای تجاری و حتی مورد استفاده در منــازل می باشد؛ چرا که آژانس هـای نظارتی مردم را به تغییر سـوخت از سوخت های فسیلی و نفتی به سوخت های پاک تشویق می کننـد

ارسال شده در : VS